Schimbarea obiceiurilor

Schimbarea obiceiurilor

Pentru a putea schimba ceva in viața și obiceiurile noastre este necesar să depunem un efort de voință, în primul rând psihic și emoțional, iar apoi unul fizic și atitudinal.

Orice schimbare aduce un oarecare disconfort, deoarece au loc modificări ale paternurilor/ obiceiurilor biologice, neurologice, bio-chimice și chiar genetice.

Trebuie să înțelegem și să acceptăm că orice schimbare înseamnă denaturarea circuitelor programate în ani de zile de gândire și comportament, iar disconfortul resimțit în astfel de situații reprezintă demontarea vechilor atitudini, credințe și percepții, care au fost întipărite în mod repetat în arhitectura noastră cerebrală.

Dar vestea bună este că putem REZISTA dacă vom continua ce am început.
Dacă raționăm/ conștientizăm că poftele cu care ne luptăm în timpul schimbării sunt adevărate sevraje de pe urma dependențelor chimico-emoționale ale corpului, vom trece cu bine peste ele.
Cu puțină răbdare și tenacitate se pot realiza transformări mărețe.
Doar astfel ne vom putea atinge țelurile, fie că e vorba de a slăbi sau a ne îmbunătăți starea de sănătate, fie că vrem să prosperăm financiar sau să ne construim o relație mai stabilă și armonioasă cu partenerul nostru de viață sau cu colegii de la serviciu.

Dacă ani de zile ați mâncat haotic, nesănătos și pe fugă, neglijându-vă din motivul că nu aveți timp și că sunteți foarte ocupați cu treburile/ sarcinile cotidiene, nu v-ați acordat timp suficient pentru mișcare, odihnă sau diverse plăceri, hobby-uri, invocând aceleași motive, atunci v-ați format, de-a lungul timpului, niște obiceiuri care acum vi se par “confortabile” întrucât urmați un traseu bine cunoscut, intipărit și comod.
La fel se întâmplă cu sportul, odihna, hobby-urile voastre etc.

DAR așa cum v-ați obișnuit cu toate aceste… sarcini zilnice, la fel de bine puteți să vă dezobișnuiți de unele dintre ele (sau de toate) și să vă creați alte deprinderi, care să vă aducă noi realizări și satisfacții, eliminând astfel mii de frustrări, nemulțumiri și piedici din viața voastră.

Primul pas este schimbarea gândurilor negative, depreciative și mai ales față de propria persoană, iar apoi de tot ceea ce vă nemulțumește din jurul vostru.

Cel mai bun mod de a prezice viitorul este să îl CREĂM – nu din ceea ce este cunoscut, ci din NECUNOSCUT. 😉

Nu te opri aici

Explorează mai mult

SPORT versus… „scuze”

SPORT versus… „scuze” Dragii mei, v-ați întrebat probabil de atâtea ori de ce nu aveți chef/ motivație ca să vă apucați să faceți mișcare în mod consecvent și tot de atâtea ori ați evitat să fiți sinceri cu voi înșivă, preferând să invocați o mulțime de motive care vă erau la îndemână, deoarece fac parte

SUPA și beneficiile ei în alimentație

SUPA și beneficiile ei în alimentație Consumatorii de supă tind să fie mai slabi și au șanse mai mici să devină supraponderali. Aceeași consumatori tind să aibă și diete mai sănătoase. Supele trebuie să conțină legume, zarzavaturi și eventual carne, care necesită mestecarea lor, NU transformate în creme, deoarece le crește conținutul caloric și nu

Importanța hidratării în timpul efortului fizic

Importanța hidratării în timpul efortului fizic Apa reprezintă aproximativ 70% din totalul greutății corporale.În timpul activităților fizice, din cauza faptului că temperatura corpului crește considerabil și direct proporțional cu intensitatea efortului, se pierde o cantitate destul de mare de apă atât pentru reglarea temperaturii corpului, cât și ca urmare a reacțiilor bio-chimice mai intense. Hidratarea

Scroll to Top