Importanța hidratării în timpul efortului fizic

Importanța hidratării în timpul efortului fizic

Apa reprezintă aproximativ 70% din totalul greutății corporale.
În timpul activităților fizice, din cauza faptului că temperatura corpului crește considerabil și direct proporțional cu intensitatea efortului, se pierde o cantitate destul de mare de apă atât pentru reglarea temperaturii corpului, cât și ca urmare a reacțiilor bio-chimice mai intense.

Hidratarea este necesară și obligatorie:

  • pentru prevenirea vâscozității sângelui, din cauza căreia se va îngreuia transportul micronutrienților și a oxigenului către țesuturi precum și a produșilor de catabolism, îngreunând totodată activitatea sistemului cardio-vascular;
  • pentru menținerea elasticității mușchilor, tendoanelor și a ligamentelor, ceea ce va favoriza contracția musculară optimă;
  • pentru activitatea inimii, “motorașul” cel mai solicitat in eforturile fizice;
  • pentru sistemul nervos și creier, favorizând concentrarea și atenția și transmiterea adecvată a impulsurilor nervoase necesare contracțiilor musculare;
  • pentru lubrefierea (ungerea) articulațiilor, prevenindu-se, astfel, diversele accidentari;
  • pentru menținerea unei temperaturi cât mai constante in timpul efortului, nepermițându-se supraîncălzirea lui;
  • pentru înlăturarea cât mai eficienta a produșilor de catabolism din timpul efortului (de ex. acidul lactic) etc.

Hidratarea optimă este dictată, în principal, de semnalele pe care ni le trimite corpul nostru prin senzația de sete, ÎNSĂ, atenție! să nu ne lăsăm ghidați doar de acest parametru, deoarece setea indică deja o anumită stare de deshidratare care poate afecta performanța sportivă.

Nu te opri aici

Explorează mai mult

SPORT versus… „scuze”

SPORT versus… „scuze” Dragii mei, v-ați întrebat probabil de atâtea ori de ce nu aveți chef/ motivație ca să vă apucați să faceți mișcare în mod consecvent și tot de atâtea ori ați evitat să fiți sinceri cu voi înșivă, preferând să invocați o mulțime de motive care vă erau la îndemână, deoarece fac parte

SUPA și beneficiile ei în alimentație

SUPA și beneficiile ei în alimentație Consumatorii de supă tind să fie mai slabi și au șanse mai mici să devină supraponderali. Aceeași consumatori tind să aibă și diete mai sănătoase. Supele trebuie să conțină legume, zarzavaturi și eventual carne, care necesită mestecarea lor, NU transformate în creme, deoarece le crește conținutul caloric și nu

Schimbarea obiceiurilor

Schimbarea obiceiurilor Pentru a putea schimba ceva in viața și obiceiurile noastre este necesar să depunem un efort de voință, în primul rând psihic și emoțional, iar apoi unul fizic și atitudinal. Orice schimbare aduce un oarecare disconfort, deoarece au loc modificări ale paternurilor/ obiceiurilor biologice, neurologice, bio-chimice și chiar genetice. Trebuie să înțelegem și

Scroll to Top